חיים בסרט

ארגון החתונה, כמו גם האירוע עצמו, מורכב מחלקים רבים שמסמלים הדר, פאר, אהבה וירידה לפרטים הקטנים. אבל לעיתים, מה שחסר באירוע גרנדיוזי ומורכב לארגון כמו חתונה, הוא הטעם האישי. שיראו מי אתם באמת. מעבר לחליפה המחויטת והשמלה הלבנה. הדבר הזה שמייחד רק אתכם. הסלנג שלכם, החברים שלכם, ההומור שלכם.

הצורך בטעם האישי הוליד בשנים האחרונות את הסרטים והקליפים המוקרנים במהלך הערב. אתם יודעים, ההפוגה הקצרה בריקודים ובאוכל, כשהתקליטן אומר כמה מילים, ועל המסך / קיר המקרן עולים פרצופים מחויכים, או של חברים שלכם שמברכים, המשפחה שלכם שמספרת אנקדוטה קטנה עליכם, או אתם, בטיול רומנטי שהייתם, או כל דבר אחר שמביע את היצירתיות שלכם, את הזוגיות שלכם ואת האישיות שלכם.

כמה דברים חשובים שרצוי מאוד להקפיד עליהם:

  • איכות – נכון שהסרטון הקצר לא חייב להיות מצולם במצלמת רחף הוליוודית, אבל תזוזות מלמה מוגזמות, צילום חובבני ומטושטש, סינוור או כהות מוגזמת, עלולים למנוע מאורחים רבים להסתכל לכיוון המסך. תמונה בהירה גורמת לצפייה להיות נעימה הרבה יותר.
  • לא שבלוני – נכון שזה נחמד לראות אלף אנשים אומרים לכם מזל טוב, או את הבוס מספר ש"יוסי הוא העובד הכי חרוץ שלנו", אבל ספק אם זה מה שיעניין 300 אורחים. נסו להיות מקוריים, יצירתיים. שיהיה מצחיק, מרגש, רק לא רגיל וצפוי.
  • האורך כן קובע – סרט חתונה טוב אמור להימשך 3-5 דקות. פחות מזה – לא ממצה. יותר מדי – מתחיל לשעמם. השתדלו לא לחרוג מהנורמה.
  • הישמרו בלשונכם – יכול להיות שאתכם נורא מצחיק בדיחות על בלונדיניות. או אולי לא נורא בעיניכם לצפות בחבר שלכם שיכור. זכרו שיש בקהל דודות וסבתות ואימא ואבא, אל תראו משהו שעלול לגרום להם לנוע בכסא באי נוחות. מקוריות? כן. השתטות מוגזמת? ממש לא.
  • תזמון – את הסרט יש להקרין בערך באמצע הערב, רצוי אחרי שאנשים החלו מסיימים לבלוס את המנה העיקרית. גם ככה זה שלב שהבטן קצת כבדה מדי בשביל לרקוד מזרחית. שימו לב לא להקרין אותו מוקדם מדי – אף אחד שלא אכל מהבוקר לא יסתכל על הסרט כשהסטייק עדיין מונח שלם בצלחת שלו.

בדיוק כמו בעולם הפרסומות, גם לגבי סרטון קליפ חתונה, הדרך להצליח, ברוב המקרים היא או להצחיק או לרגש. מצד אחד, הרבה יותר קל לרגש את כולם מאשר להצחיק גם את החברים בני ה-25 וגם את הסבתות בנות ה-125. מצד שני, כל הערב גדוש ברגעים מרגשים – החופה, הסלואו, דמעות ההתרגשות של הכלה (והחתן), אז אולי עדיף דווקא הפוגה הומוריסטית? מה שחשוב זה לא להגזים. זה לא מופע סטנד אפ, וגם לא תרצו לגרום לשליש מהאורחים לבכות בכי תמרורים. הכל בטעם, במידה, בעדינות.

סרט תדמית או סקירה מרגשת הם שני סוגי סרטי החתונה הנפוצים ביותר. בראשון לומדים האורחים קצת יותר להכיר אתכם מזוויות ובצורות שלא הכירו; השני מספר על ההיכרות שלכם, איך הכל התחיל, רגעים משמעותיים בקשר ביניכם וכדומה.

אין לנו עצה קונקרטית במה לבחור. סגנון זה עניין אישי, שתלוי במה שאתם מתחברים אליו יותר. זה כמו שתשאלו מבקר סרטים מה לראות – אקשן או קומדיה? אם תבצעו את העניין נכון, איזה סגנון שלא תבחרו, זה יהיה סיפור הצלחה. וכמובן גם להיפך. קחו בחשבון שסרט תדמית אמור להיות מוצג קליל יותר, אם כי גם בסקירה מרגשת ניתן ליצור הבלחים הומוריסטים. בכל מקרה, לא לשכוח – לא לעשות שום דבר "יותר מדי". קצת מכל מוצר יוצר את התבשיל הטוב ביותר שיש.

מבחינת עלות ואופן הפקה, הדבר מאוד תלוי במה תבחרו. חשוב לא להתעצל. אנשים שהסתפקו בללכת למקום העבודה ולקבל ברכות מזל טוב מהחברים לעבודה, הסרט ייראה כאחד שלא ממש השקיעו בו. הקדישו זמן, בחרו את הרגעים החשובים, המיוחדים, המשעשעים, בחרו עורך וצלם מקצועי, בדקו עבודות וסרטים קודמים שלו, ודאו כי אתם אוהבים את התוצאות, חשבו על תוספות מעניינות, התייעצו עם אנשים שכבר עשו.

עלות הפקת סרט שכזה יכולה לנוע ממאות שקלים בודדות לסרט פשוט בעריכה בסיסית ועד 2,500-3,000 שקלים לסרט מושקע ברמה גבוהה בהרבה.

השקעתם בכל כך הרבה אלמנטים בחתונה שלכם, אל תזניחו את הסרט. דעו שהסרט הזה הוא אחד הרגעים הכי זכירים של האורחים בצאתם מאולם החתונות. וזאת עובדה. שיהיה לכם סרט מוצלח ואירוע מרגע ושמח. מזל טוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here