קייטרינג צמחוני/חלבי

חשוב להבין את הסוגיה הכה לא פשוטה אשר ניצבת בפניהם של מתחתנים צמחוניים לעתיד. חלקם של המוזמנים ובעצם, כמעט רובם, אוכלי בשר ואינם מקפידים על מזונות מן הצומח או אורגניים ומתוך רצון וכוונה תחילה לספק ולשמח את האורחים היקרים, פעמים רבות מוותרים בני הזוג על אידיאולוגיה או דרך חיים לטובת כך.

כדי להוסיף ולהכביד על הדילמה הקיימת, התגנב לו גם הפעם השיקול הכלכלי אל כף המאזניים. כיום, הזמנה של קייטרינג חלבי כשר במרכז מייקרת את עלויות החתונה בעשרות אחוזים ואף יכולה להיות כפולה או משולשת (!) ממחיר קייטרינג בשרי רגיל וזאת בהתאם גם למיקום החתונה.

במידה ובחרתם להתחתן במתחם סגור, או במילים אחרות, אולם, חברת הקייטרינג במרכז תצטרך להשתמש בשירותי המטבח של המקום (בניגוד לשימוש בציוד אשר אותו ניתן לפרוש במתחם חיצוני) ובהתאם גם להכשיר אותו במידה והזמנתם תפריט אשר כולל מוצרי חלב. פעולה כזו גוררת אחריה כמובן תשלום נוסף.

המזל הוא שכיום קיים מבחר רב של חברות קייטרינג המציעות תפריטים צמחוניים-חלביים, טבעונים, אורגניים וכל העולה על הדעת.

העיקר הבריאות

במידה וצמחונות זו דרך חיים בשבילכם, אתם וודאי יודעים מדוע בחרתם בה. בכל זאת, כדאי להזכיר לאורחיכם מדוע הם מרוויחים מארוחה נטולת בשרים. מומחים ברחבי העולם כבר הוכיחו שתזונה מן הצומח יכולה לספק לגוף האדם את כל מה שהוא צריך ואף לתרום לאורח חיים בריא ומאוזן יותר מאוכלי הבשר. אחת הסיבות לכך, היא העשרת התפריט במיני מזונות שבדרך כלל לא היו מגיעים לצלחת בתפריט הממוצע של הסועד הממוצע. מחקרים גם הראו כי צריכת בשר מובילה להשמנה, הצרת עורקים ומגבירה הסיכויים לחלות בסרטן, סכרת או מחלות לב. מסתבר כי בגוף האדם חסר אנזים מסוים אשר אחראי על פירוק חומצות הקיימות בבשר, בנוסף לכך שקיבתנו שונה מזו של בעל החיים הטורף ואינה ערוכה לעכל כמויות של בשר.

והאמת?

האמת מפתיעה. גם קרניבורים גדולים מצליחים ליהנות מאוד מתפריט נטול בשר.

הרבה משירותי הסעדה המציעים את שירותיהם לאירועים גדולים כמו חתונות, מבססים את המשיכה והקריצה, בדרך כלל, על תפריט לא שגרתי. בין אם מדובר בנטייה למאכלי עולם או עדות מפתיעים או, שימוש ושדרוג של מתכונים ידועים ואהובים, הפרזנטציה כובשת ככל שבוחנים עוד גלריות ותפריטים של החברות השונות. הכול מוגש במחשבה תחילה ובכלים יפים ושונים והשימוש בשפע הירקות והגשתם גם בצורתם הטרייה, בניגוד לזו 'המכובסת' ששכיח להיתקל בה באירועים רבים, נותנת לסידור המזנון צבעים, חיים ובעיקר המון חשק.

אייל שני עושה את זה יותר טוב, אבל בין התיאורים הללו לתמונות הכובשות בהן ניתן להיתקל בכל אתר וקטלוג, החשק נבנה ופתאום לא נשמע נורא כל כך לוותר על בשר לערב אחד.

אין ספק שמבחינת שיקולי אכזבת האורחים אוכלי הבשר, חברות קייטרינג חלבי בראשון לציון עשו כברת דרך כדי "לפצות" על החוסר בבי 12 בגירוי כלל החושים בתפריטים המשודרגים ובהתאם לכך, כנראה גם צרור התגובות הנלהבות על חתונות שכאלה. יש מקום להניח שגם אורח אשר מודד את רמת החתונה לפי מידת עשיית סטייק האנטריקוט שהוא מזמין מן המלצר, יהיה מוכן לקבל פרספקטיבה חדשה כאשר אוכל, שאמנם אליו הוא לא ציפה, מגיע בצורות ומתכונים מושקעים ובפרזנטציה של מסעדות גורמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here