צלם לחתונה – שווה יותר מאלף מלים

עשרות אלפי הישראלים הנישאים מדי שנה נחלקים ל-2 קבוצות עיקריות מבחינת היחס לצילום החתונה: אלו שמבינים את חשיבות הבחירה בצלם מקצועי ואיכותי, ואלו שמאמינים שכל אחד יכול לעשות עבודה לא רעה בכלל.

צילום מקצועי דורש יכולות שיש רק למעטים, ולא בכדי צלמים מתמקצעים לאורך שנים במקצוע הזה. לא לכל אחד יש את החוש המיוחד לתפוס את הכול ברגע הנכון.

אם אתם ספקנים לגבי היכולת של עין רגילה ולא מיומנת כשלכם להבחין בין צילום מקצועי לכזה שצולם ע"י חובבן בתחפושת, הקלידו ב"גוגל" צילומי חתונה גרועים, ותראו כמה נזק אפשר לעשות בלחיצת כפתור.

אז אם אתם חלק מהקבוצה הראשונה – מצוין. אם לא, נאחל לכם שעד יום החתונה תבינו את גודל הטעות שלכם. אחרת, כדאי לכם לצפות להרבה חצאי פנים, עיניים אדומות, טשטוש מחד וסינוור מאידך. מבטיחים לכם – אתם תתחרטו על זה.

שידוך עם צלם חתונות מתחיל בשיטוט בין אתרי האינטרנט, קבלת המלצה מחברים וקביעת מפגש. במפגש הזה אתם אמורים להיחשף לתיק העבודות של המעומד הפוטנציאלי. בתיק יוצגו מבחר תמונות של אותו צלם. כמובן שגם סרטי צילום של אירועים נכללים בתיק זה. בהקשר הזה חשוב להיות מודעים למספר נושאים:

    • תיק העבודות מציג את התמונות הטובות ביותר של אותו צלם, לפחות לפי ראות עיניו. לכן זה הכרחי לצפות בתיק, אבל לא מספיק לצפות רק בו.
    • אין שום תיק שלא תאהבו לפחות רבע מהתמונות. העניין הוא שזה לא מספיק. אפילו לא קרוב. כדי שצלם ימשיך להיות מעומד בעיניכם, רצוי שבין 80 ל-90 אחוז מתמונותיו יהיו לרוחכם. אל תתפשרו על פחות.
    • חשוב לנסות לדמיין אתכם בתמונות כשאתם מסתכלים עליהם. אם זה מסתדר לכם
    • בראש, זה כנראה גם יקרה במציאות.
    • בבחינת תיק העבודות, השאירו משקל רב לתמונות הזוג לפני האירוע. שם תוכלו להבחין ביתר קלות בין צלם מקצוען לצלם חובבן.
    • באירוע עצמו, חשוב לשים לב האם לא תועד משהו חשוב במהלך האירוע? האם יש צילומיים ייחודים, למשל של האוכל? האם בצילומים הספונטנים ישנה הישנות של פרצופים קטועים, ידיים שמופיעות בצד התמונה ולא ברור של מי ודברים נוספים שהופכים את התמונה לפחות מקצועית.
    • שימו לב שהתמונות והסרט שאתם צופים לא ישנים מידי. משהו מהשנה האחרונה זו בהחלט דרישה לגיטימית.

    אחרי שהתרשמתם מ-6-7 תיקי עבודות ובחרתם את ה3-4 שיותר אהבתם, הגיע הזמן לדבר על המחיר. בעקרון, ממוצע חבילת צילום לחתונה נע סביב 7,000 ש"ח. המחיר כולל אלבומים מהודרים, וידאו וצילום מאות תמונות לפני ובזמן האירוע. בנוסף כמובן תקבלו דיסק די.וי.די של האירוע.

    חשוב לציין, אמנם הממוצע 7,000, אבל הפערים די גדולים, בעיקר בין החורף (סביב 4,000-5,000), לקיץ (8,000-9,000), כשיש פרמטרים נוספים כמו מספר תמונות, אורך האירוע, תוספות שונות (מגנטים, למשל) וכו'.

     כמה נקודות חשובות אחרונות לסיום:

      • חשוב שבצילומי החוץ שלפני האירוע, יגיעו שני צלמים – סטילס ווידאו.
      • אירוע יכול להתארך מעבר למצופה. דאגו לא להגביל את עצמכם לשעת הסיום.
      • מתי מקבלים את האלבומים והסרט? חודש-חודש וחצי – סביר. מעבר לכך – מוגזם.
      • כמה אנשים יש בצוות הצילום? שלושה עד ארבעה זה המספר המקובל.

אם אתם מחפשים צלמי חתונות מומלצים – פנו לשגיא בן יצחק בעל חברת Wedding art במספר 050-7407632

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here