אימון זוגי לפני החתונה – זה לא ספרינט. זה מרתון!

חתונה זו הפקה מלחיצה. נדמה שהסידורים לפני הם אינסופיים, מכבים שריפה אחת והשנייה פורצת. עומס הדברים שצריכים לחשוב עליהם, לזכור אותם הוא גדול. אולם הדבר הקשה ביותר – עומס הדברים שיש להחליט עליהם ביחד ולהסכים עליהם. אצל זוגות רבים עולים מתחים רבים לפני החתונה, ונדמה שרק החלטתם להתחתן וכבר אתם רבים יותר ממה שרבתם כל התקופה שהייתם יחד. התקופה שלפני החתונה היא אתגר לא פשוט.

אל תטעו, אימון זוגי לפני חתונה אינו אומר שנכשלתם. ההיפך, אימון זוגי אומר שאתם לוקחים אחריות על הקשר הזוגי שלכם, שאתם רוצים לראות היכן הנקודות החלשות ולשפר אותן, לעבוד עליהן כדי לצמוח יחד כזוג וכאינדיבידואלים. צריך אומץ לבקש עזרה, אולם אם הגעתם להכרה שאין כל פסול בכך, עליכם להיות גאים בעצמכם שאתם רוצים להיטיב עם עצמכם ועם הקשר הזוגי שבניתם. ככלות הכול – החתונה היא ערב אחד, הבחירה בבן זוג לחתונה היא לכל החיים. זו בהחלט ריצה למרחק הכי ארוך שאי פעם רצתם, אין סיבה שלא תבקשו עזרה.

אז מה בעצם אומר המושג אימון זוגי לפני החתונה? אגב, אימון זוגי מומלץ לעשות בכל שלב בזוגיות שלכם שבו אתם חשים שהגעתם למבוי סתום ושאינכם מצליחים להפיק את המרב מהזוגיות שלכם. התקופה שלפני החתונה ידועה כתקופה מלחיצה במיוחד שעלולה להוציא כמה שדים זוגיים מהבקבוק…

אם כן, אימון זוגי נועד לשפר את חיי הזוגיות שלכם, ליצור מקום של תקשורת פתוחה, מקום בטוח ושלם לכל אחד מבני הזוג להיות בו ומודעות גבוהה לסיטואציות הנוצרות בתוך הקשר ומהיכן הן מגיעות.

לכל קשר זוגי יש את הדינאמיקה שלו, את הדפוסים המאפיינים אותו, כל אחד מבני הזוג מביא לקשר את "החבילה" הרגשית שלו, ולעיתים עלול להיווצר מעגל קסמים של חוסר מודעות לצרכי בן הזוג, לטריגרים שמפעילים אותו ולמטען האישי שכל אחד נושא עם עצמו – התוצאה יכולה להביא למריבות קשות, משקעים של כעס וטינה והכי גרוע – פרידה.

אם תבחרו לבקש עזרה לפני שאתם נכנסים לתקופה כל כך מאתגרת של הפקת חתונה, תוכלו למנף את הלחצים, ההחלטות האינסופיות וחוסר ההסכמות ביניכם למקום חיובי של צמיחה זוגית, של הבנת הדפוסים המאפיינים את הקשר שלכם ושל שבירת מעגל הקסמים שלעיתים נראה כה מאיים. תוכלו באמצעות האימון להכיר את עצמכם ואת בן הזוג לעומק, להבין את הצרכים של כל אחד מביניכם בקשר ולמצוא את הדרך הטובה להביא את הזוגיות שלכם להרמוניה ויציבות.

ישנו שפע של היצע למאמנים (קואוצ'רים) לזוגיות, יועצי נישואין (גם אם רשמית אתם עוד לא נשואים), חשוב ששניכם תתחברו למאמן ולשיטת העבודה שלו. אם אחד מביניכם לא מרגיש נוח עם המאמן, אל תתעקשו – חשוב ששניכם תרגישו שהתהליך הזה מתגמל אתכם הן כיחידים והן כזוג.
הכי חשוב, זכרו שאתם עושים בחירה נכונה וחכמה שתדרוש מכם עבודה קשה ולא מעט התמודדויות, אולם הרווח לא יסולא בפז.

שתהיה לכם חתונה נהדרת וזוגיות בריאה ומאושרת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here