עצוב בלי עיצוב

אתר עיצוב אירועים אמריקאי מוכר, החליט לעשות לא מכבר ניסוי מעניין. מנהליו לקחו מאה אנשים אנונימיים, שכל קשר בינם לעיצוב מקרי בהחלט, והביאם ל-20 מקומות שונים – ברים, אולמות כנסים, אולמות אירועים, משרדים וכו'. מחצית מהמקומות היו מעוצבים ע"י מעצב, ומחציתם – לא.

מטרתם הייתה לנחש אילו מבין המקומות עוצב בצורה מקצועית על ידי מעצב אירועים, ואילו לא. בטח ניחשתם, אבל למקרה שלא – 19 מתוך 20 המקומות זוהו על ידי למעלה מ-90 מהמשתתפים בניסוי. המסקנה, איפוא, ברורה לחלוטין.

למה זה בכלל כדאי?

אין טעם להרחיב על החשיבות האדירה של ערב החתונה שלכם. בכל זאת, נשים חולמות עליו בערך מגיל 7, וגברים החל משלושה ימים לפני היום הגדול (אלא אם יש מכבי באותו הערב). וזאת, בגדול, הסיבה שלא תרצו להשאיר מקום לטעויות. בטח ובטח כשמדובר בעיצוב אולם החתונה שלכם.

לעיתים, נדמה שעיצוב של מקום זה עניין של מה בכך. אבל כמו שסינית קלה לסינים, אך קשה לכל שאר בני האנוש, כך גם עיצוב, וודאי עיצוב אירועים. בלי ידע, בלי הכשרה, בלי הבנה, בלי מומחיות – אי-אפשר שלא להרגיש בהבדל. תשאלו את מאה שפני הניסוי מהפסקה הראשונה.

נניח והחלטתם לחסוך כמה לירות ולעצב בעצמכם. באיזו תאורה תבחרו להשתמש? איך ייראה כל שולחן ושולחן? החופה? שביל ההליכה אל החופה? רחבת הריקודים, באמצע או ליד התקליטן? ואלו, בערך, עשירית מהשאלות שתצטרכו למצוא עליהן תשובה.

עיצוב אירועים חוסך לכם הרבה כאב ראש, והופך את התיאום בין כל הפרטים הקטנים בצד החזותי של האירוע שלכם למוווושלם! יש לא מעט מקומות לחסוך עליהם בהוצאה הבלתי נגמרת של החתונה, אבל עיצוב האירוע הוא לא אחד מהם.

עיצוב חתונה – ממה הוא מורכב?

עיצוב חתונה מורכב מארבעה פרמטרים: עיצוב הכניסה, עיצוב החופה, עיצוב השולחנות, ועיצוב כללי (המכונה לרוב "עיצוב אווירה"). יהיו כאלו שיוסיפו פרמטרים נוספים כגון עיצוב שביל החופה, עיצוב רחבת הריקודים ועוד. לכל קריטריון שכזה יש להתייחס בנפרד, עם יצירת קורלציה ראויה בין כל החלקים יחד. זו הדרך שתביא לכם עיצוב מקצועי, מרשים ומושלם.

בהזמנת עיצוב לאירועים, יש להקפיד על מספר עניינים חשובים: ראשית, הדגמת העיצוב מראש. אל תשאירו מקום לספקות, לטעויות וחוסר תקשורת. אל תסתפקו ב"ורד אדום במרכז כל שולחן". ראו את הורד בעיניים שלכם, ולא סתם באגרטל – ראו אותו על השולחן.

שנית, המחיר. בלי הפתעות גם בתחום הזה. לא "החל מ…", לא "אלא אם…" מספר מוחלט וברור.

דברים נוספים: פרחים צריכים להישמר בקירור על מנת לשמרם טריים; מילוי ציוד האולם שעות לפני האירוע, כדי להשאיר מספיק זמן לתיקונים; עושר עיצובי – לחשוב יצירתי, "לצאת מהקופסא", אתם משלמים הרבה כסף, אל תתפשרו על התוצאות.

המחיר

בכל פרוסת לחם, יש את החלק הקשה – התשלום. בכל זאת, מדובר בהוצאה לא קטנה. עניין של לפחות 8,000 שקל, ולרוב אף יותר. אז נכון שאנחנו ממש לא רוצים להיכנס לכם לחשבון בנק, אבל רק נחזור ונדגיש – עיצוב אירועים הינו בעל חשיבות עליונה להצלחת האירוע שלכם והנאת כל האורחים.

מה שלא יהיה, שתהיה לכם חתונה מאושרת וחיים משותפים מהנים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here