קרדיט PIXABAY

מי בוחן את עולם החתונות מבחוץ, יכול לחשוב שאין דבר כזה חתונה עם פחות מ-200-300 אורחים. כך זה מצטייר בתקשורת וכך זה מצטייר לא פעם גם בשיח על חתונות, בין אם זה ברשת, בין זוגות וכן בקרב ספקים ובעלי מקצוע שעוסקים בתחום. התפיסה הרווחת, בקרב לא מעט חלקים מהציבור, היא שאם רוצים לערוך חתונה היא חייבת להיות גדולה, ראוותנית עם הרבה מאוד אורחים.

זה לא מדויק. הרבה מאוד זוגות בוחרים לערוך חתונה קטנה ואינטימית. אנחנו לא צריכים להיות מופתעים כשאנו מגיעים לאולם או מקום אחר ולגלות שבמקום מאות אורחים, אטרקציות, אפקטים וכל מה שנהוג למצוא בחתונות גדולות, נגלה שאנחנו נמצאים באירוע עם עשרות אורחים בלבד, צנוע ושקט, עם קייטרינג איכותי, מוזיקה טובה ותחושה טובה שמלווה את כל הערב.

במקור, חתונות היו דבר יחסית צנוע. אומנם היו מי שיכלו להרשות לעצמם לערוך חתונות גדולות, אך בעבר זה לא היה הסטנדרט המקובל. הן בגלל שבני הזוג לא נהנו מהתנאים המתאימים לכך והן בגלל שאנשים לא חשבו, לא ידעו וגם לא יכלו לערוך אירועים גדולים ומפוארים. עם הזמן, תנאי השוק השתנו ונוצרו אופציות לחתונות גדולות ומפוארות. ועדיין, הרבה מאוד זוגות גם היום מעדיפים לערוך חתונה קטנה ואינטימית.

מה זו חתונה קטנה?

אפשר לאפיין חתונה קטנה בשלושה מאפיינים עיקריים:

מאפיין ראשון מתייחס כמובן לכמות האורחים בחתונה. אם חתונות גדולות כוללות מאות ואפילו אלפי אורחים, אזי שחתונה קטנה תכיל עשרות אורחים, אולי תחצה את קו ה-100 אך לא באופן משמעותי. מדובר על משפחה וחברים קרובים.

מאפיין שני מתייחס למקום. באופן טבעי אם יש כמות אורחים מצומצמת אז גם המקום בו נערכת החתונה הוא לא גדול, אלא מקום קטן, חמים ואינטימי. זה יכול להיות אולם או גן אירועים, אך כזה שיכול להתאים לסוג כזה של אירועים.

מאפיין שלישי מתייחס לעלויות. חתונה קטנה מתאפיינת בעלויות נמוכות. זו אחת הסיבות שנהוג לערוך חתונה כזו. בני הזוג יעדיפו להשקיע את הכסף בחיים משותפים שיבואו אחרי החתונה ולא באירוע עצמו.

חשוב לציין, למרות שחתונה קטנה עולה פחות כסף, עדיין היא כן תכלול שירותי קייטרינג, צילום, תקליטן, אך סביר להניח שההשקעה לא תהיה דומה לזו של חתונה גדולה.

איך מארגנים אירוע כזה?

בשביל לארגן חתונה קטנה, צריך להחליט מראש כמה אורחים אנחנו רוצים שיהיו באירוע, אנחנו צריכים להחליט איפה יתאים לנו לערוך אותה, וכמובן מתי, וכן אנחנו צריכים להחליט האם ברצוננו לערוך חתונה רגילה, או שמא אנחנו בוחרים קונספט מסוים.

מאחר ומדובר באירוע קטן ואינטימי, אז יש יותר סיכוי שנצליח לייצר קונספט ייחודי, מה שיהפוך אותו להרבה יותר מיוחד. כך מוסיפים גוון נוסף לאינטימיות של האירוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here