עוגת חתן כלה - טיפים חשובים בבחירת העוגה

בבחירת עוגה לחתונה ישנם דברים שנתונים להחלטתכם, כמו צבע העוגה או גודלה, אם יהיו עליה פרחים או לא, ואם להוסיף פסל של חתן כלה. אבל גם אם  אתם לא מומחים גדולים בבחירת עוגת חתונה וכל מה שבאמת מעניין אתכם הוא שהיא תהיה טעימה, ישנם מספר דברים שכדאי להקפיד עליהם על מנת לבחור את העוגה המושלמת עבור החתונה שלכם. 

תשתדלו ללכת ולטעום

עוגת חתונה מוצלחת תחייב אתכם להקריב קצת מהדיאטה שלכם. כן תצטרכו ללכת לנסות ולטעום משהו מפאר יצירתו של הקונדיטור שבחרתם בו. לא ממש התכוונו להציע ש"תפתחו שולחן" אצלו, אבל בהחלט מומלץ לנסות ולדגום משהו ממלאכת ידיו או ידיה כדי שלא תתאכזבו. נכון אפשר להציג לכם תמונות ותוכלו להיכנס לאתר, אבל אין כמו מראה עיניים והטעם על השפתיים. 

מעבר לנושא הטעם ויכולותיו של הקונדיטור שבחרתם, שימו לב לנושא הכשרות. למה זה חשוב? ממספר סיבות: הראשונה שבהן היא ההתחשבות בשאר בני המשפחה המורחבת ובאורחים השונים שהזמנתם, שמן הסתם כמה מהם אולי מקפידים יותר מכם בנושא הכשרות. והשניה, מניעת ויכוחים מיותרים עם משגיח הכשרות של האולם, שאולי יאסור עליכם להכניס עוגה שאין מאחוריה תעודת כשרות. אז חסכו לעצמכם את אי הנעימות הזו ופשוט וודאו שלקונידטוריה ממנה הזמנתם יש תעודת כשרות. 

על איזה סגנון ללכת 

בחירת סגנון העוגה שלכם צריכה להיות אחד הדברים האחרונים שתחליטו עליו. העוגה מהווה סוג של סגירת מעגל והיא באה לחתום את כל ההחלטות שכבר קיבלתם לגבי סגנון ועיצוב האירוע ואופיו. משהחלטתם על אלו יהיה לקונדיטור שלכם הרבה יותר קל לבחור עבורכם עוגה שתהיה תואמת לסגנון המקום, העונה, סידורי הפרחים וכמובן התפריט. זיכרו העוגה מהווה חלק מעוד אלמנטים הקיימים בחתונה, ואינה נפרדת ממנה. 

את גודל העוגה תקבעו לאחר שתסיימו את רשימת האורחים ותבינו מהו גודל החלל שבו עתיד להתקיים האירוע. לחדר מפואר לא תתאים עוגה קטנה וצנועה. ואילו לחדר קטן עוגה גדולה מדי תהיה מעט מפלצתית. זיכרו שבסופו של דבר תרצו שרוב האורחים כן יטעמו מהעוגה שלכם, ולכן סכמו עם הקונדיטור מהו הגודל הרצוי לכמות האורחים שעומדת להגיע לאירוע. 

תנאי מזג האויר

מעבר לכמות האנשים קחו בחשבון את מיקומו של האירוע ואת תנאי מזג האויר בו. בסופו של דבר קיים הבדל משמעותי בין חתונה באולם סגור וממוזג ובין גן אירועים פתוח. לתנאי מזג האויר יש השפעה ישירה על המרכיבים שבהם יעשה שימוש בעת הכנת העוגה, מאחר ואלו ישפיעו על המראה, הטעם והעמידות שלה. 

זיכרו כי בניגוד לעוגות רגילות המוגשות לשולחן ונאכלות יחסית במהירות, עתידות לחלוף מספר שעות בין הכנת העוגה ועד הגשתה לאורחים. לכן מומלץ לדוגמה בקיץ לבחור בעוגה המעוצבת בבצק סוכר שהיא לרוב עמידה יותר ואינה זקוקה לקירור. ​זיכרו שככל שהעוגה שלכם תהיה מורכבת יותר וגדולה יותר תצטרכו הרבה יותר תיאום ואירגון עבורה. ייתכן שאפילו תצטרכו להשתמש בשירותי הקירור של האולם, קחו זאת בחשבון. 

בטאו את עצמכם

גם אם עוגת החתונה בסופו של דבר מיועדת להרשים את האורחים שלכם, כדאי שתדאגו שהיא תהיה טעימה, ולא רק יפה. השתדלו שהיא תהיה מחומרי גלם איכותיים ושבסיסה יהיה בטעם פירותי או שוקולדי (מריר עדיף מטעמי כשרות), בהתאם לטעמכם האישי. 

ואילו לגבי העיצוב, בחרו משהו שמייצג אתכם כצמד, זו יכולה להיות חיית המחמד שלכם, או גיבורי הקומיקס האהובים עליכם או פשוט ראשי התיבות שלכם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here