מקור: pixabay.com

בעיצומם של ימים קשים ומאתגרים, מתרחשת בסביון מהפכה קטנה ומרגשת. ירדנה עובדיה, אשת עסקים מצליחה ומוכרת, הפכה את ביתה המפואר למוקד של שמחה ותקווה עבור חיילים וחיילות המבקשים להתחתן בצל המלחמה. עובדיה, בת 74, שהחלה את דרכה כקופאית בדימונה וצברה את הונה בעסקים באפריקה, מצאה ייעוד חדש: הפקת חתונות מפוארות ללא תשלום לזוגות צעירים שחלומם נדחה בגלל המלחמה. "אני רוצה להראות להם שאנחנו איתם ואוהבים אותם," היא מסבירה בהתרגשות. "את העם גייסו בצו הלב, וצו הלב הוא חזק ביותר ואין לו גבולות."
היוזמה החלה כשיתוף פעולה בין הזמר ליאור נרקיס והרב שמואל ביסטריצקי, אך עובדיה לקחה אותה צעד אחד קדימה. במקום רק להשאיל את חצר ביתה, היא מספקת חוויה מלאה ומפוארת: קייטרינג ברמה גבוהה, עיצוב מרהיב, צילום מקצועי, תאורה מושקעת, ואפילו הופעות של אמנים מובילים – הכל ללא עלות לזוגות. "אני מקבלת עשרות פניות ביום," היא מספרת, מראה את ההודעות בטלפון שלה. "כולם רוצים להתחתן אצל ירדנה עובדיה." ואכן, רשימת ההמתנה כבר מונה קרוב ל-200 זוגות. האירועים עצמם הם חגיגה של שמחה ואחדות. עובדיה מתארת בהתרגשות את הרגעים המרגשים: "היית צריכה לראות איך החתן בכה, הרג אותי לגמרי. אני מתרגשת יותר מהם בחתונות האלה." היא מספרת על חיילים שמגיעים ישירות מהחזית, על הריקודים הסוערים, ועל תחושת האחדות שממלאת את האוויר.
למרות שעובדיה ידועה באירועי הפאר שלה – כמו חתונת בתה שעלתה 7 מיליון שקל – היא מדגישה שהערך האמיתי אינו בכסף. "אני גדלתי בלי כסף, בדוחק, ואני יודעת שהכסף לא משנה. מהות החיים זה לא הכסף, זה להיות אדם ולא לשכוח מאיפה באת." עובדיה לא מסתפקת רק בחתונות. היא מנצלת את קשריה הבינלאומיים כדי להסביר את המצב בישראל. "אני פוגשת בעבודה סורים, לבנונים, איראנים, וכל יום, כמה פעמים ביום, אני מראה תמונות ונותנת הסברים למי שרוצה לשמוע וגם למי שלא רוצה לשמוע," היא מספרת.
האתגר הבא שלה הוא עוד יותר שאפתני: חתונה משותפת לעשרה זוגות. "אני אעשה ערב של מאכלי עדות, כל אחד עם העדה שלו, ואני אביא אמנים לפי העדות וזה יהיה מושלם," היא מתארת בהתלהבות. עבור עובדיה, זו לא רק דרך לעזור לזוגות צעירים, אלא גם ביטוי לאהבתה לעם ישראל ולמדינה. "הרגע הכי מאושר שלי הוא לראות חייל שמח וחיילים רוקדים סביבו, זה נותן לי כוחות. אני מוכנה לתת את כל כולי," היא אומרת בכנות.
סיפורה של עובדיה הוא דוגמה מרגשת לכוחה של יוזמה אישית ונדיבות בזמנים קשים. היא מראה כיצד אדם אחד, עם משאבים ונחישות, יכול ליצור שינוי משמעותי בחייהם של רבים. בעוד המלחמה ממשיכה, הבית בסביון הופך לאי של שמחה ותקווה, מזכיר לכולנו את כוחה של האהבה גם בזמנים הקשים ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here